לינק אנד קו 02 – רפורמה במחירי החשמל
אין חולק על כך שעולם הרכב החשמלי עובר מהפכה של ממש בשנים האחרונות, עם כניסה של עשרות יצרנים ומותגים חדשים לשוק הרכב הישראלי והעולמי. יחד עם זאת, כדי לשמור על הנוסחה המנצחת שהופכת מוצר טוב ומהודק ללהיט מכירות, חייבים לזכור מה מניע את הנהג (או הנהגת) הישראלים בהליך הרכישה ולמה חשוב יותר מתמיד לוודא שהם מקבלים את התמורה הטובה ביותר לכסף שלהם.
בעוד רכבי בנזין היו במשך שנים רבות הבחירה המובילה, שלא לומר היחידה, כיום ישנן לא מעט סיבות שמביאות אנשים לשקול רכישה של רכב חשמלי. בואו נבצע השוואה שתאפשר להבין בצורה טובה יותר את היתרונות והחסרונות של כל אחת מהאפשרויות.
האינפלציה בשוק הרכבים החשמליים שברה שיאים במהלך השנתיים האחרונות. כמו ברכבי הבנזין, גם ברכבים החשמליים ה – SUV המשפחתי היה ונותר מלך הקטגוריה וזה שמייצר סביבו את מרבית העניין. אחרי ההשקה המוצלחת של לינק אנד קו 01, ה – SUV פלאג-אין שמלבד ישראל כבש עוד לא מעט מדינות באירופה, מגיע גם אלינו זמן קצר לאחר שהושק בעולם הלינק אנד קו 02, הקרוסאובר ה-100% חשמלי הראשון אי פעם של המותג.
כמו אחיו הגדול, הלינק אנד קו 02 נולד, תוכנן ועוצב במרכז המחקר והפיתוח של המותג בשבדיה, כשלמעלה מ-200 מהנדסים ומעצבים אחראים על התוצאה שככל הנראה תהפוך גם אותו ללהיט. בלינק אנד קו רצו על הצ׳קליסט הכולל את כל הדברים שצריכים להיות בקרוסאובר חשמלי משפחתי: עיצוב, מרווח, פרקטיות, טכנולוגיה, ביצועים ובטיחות.
הלינק אנד קו 02 כולל כמה ממערכות הבטיחות המתקדמות ביותר כמו בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיביות, תיקון ושמירה על מרכז הנתיב, מצלמות היקפיות 360 מעלות ועוד, כסטנדרט.
כל זה כמובן לא מספיק ולכן המעצבים והמהנדסים דאגו שבלינק אנד קו 02 החדש תהיה גם רשימה ארוכה של אבזור כמו צמד משטחי טעינה אלחוטיים (*בדגם Halo), שקע USB Type C בהספק של 60 וואט (כן כן, הוא יטעין את הסמארטפון שלך ממש מהר), מושבים מחוממים ומתכווננים חשמלית לנהג ולנוסע, שמשות אחוריות מושחרות, כניסה והנעה ללא מפתח, לוח מחוונים בגודל 15.4 אינץ׳ חד ומהיר במיוחד הודות לדור השלישי של מעבד Snapdragon מבית Qualcomm.
אמרנו רשימה ארוכה ולא נטרחן יותר מדי, רק נאמר שבגרסת הקצה של הלינק אנד קו 02, ה-Halo, יש מערכת שמע שתהפוך כל נסיעה לחוויה עבור חובבי המוזיקה. היא תוכננה בשיתוף מותג הקצה Harman/Kardon, יש לה 14 רמקולים וההספק הכולל שלה נראה דימיוני: 1,600 וואט. רק לא בין שתיים לארבע, כן?
אז אחרי הבטיחות והטכנולוגיה, הגיע הזמן לדבר על שני הדברים שהם אולי החשובים ביותר ברכב חשמלי: המנוע והסוללה. בלינק אנד קו 02 הותקנה סוללת NCM בקיבולת 66 קוט״ש, המאפשרת טווח של 435/465 ק״מ, תלוי ברמת הגימור. הסוללה הזאת מזינה מנוע חשמלי המותקן בציר האחורי, בהספק של 272 כ״ס ואם תצמידו את הדוושה כשהרכב עומד, יחלפו 5.5 שניות בלבד עד שלוח המחוונים הדיגיטלי יראה 100 קמ״ש. משפחתי משפחתי, אבל באנו ליהנות, לא?
בשורה התחתונה, לינק אנד קו 02 מציע את אחת החבילות המשתלמות ביותר בשוק הרכב הישראלי, בטח ביחס לתג המחיר ולמתחרים, כמו גם הגב של קבוצת ״מאיר״, מיבואני הרכב הגדולים והוותיקים בארץ.
נתוני צריכת החשמל וטווח הנסיעה החשמלית מתפרסמים על פי הדין לפי בדיקות מעבדה. צריכת החשמל וטווח הנסיעה החשמלית בפועל מושפעים, בין היתר, מתנאי הדרך,
מזג אוויר, תחזוקת הרכב, הרגלי הנסיעה וממאפייני הנהיגה. קיבולת הסוללה וביצועיה ברכב חשמלי מצטמצמים לאורך הזמן ובהתאם לשימוש.