Lynk & Co – הטוויסט השבדי
מותגים שבדים רבים שהפכו למובילים ברחבי העולם, נמצאים כמעט בכל בית, תוך שהם מציעים חדשות ויצירתיות, שתי תכונות שהפכו לשם נרדף לתעשייה השבדית. על המורשת והתרומה העצומה של שבדיה לתעשיית הרכב העולמית, לאורך ההיסטוריה, אין צורך להרחיב. וולוו למשל, חתומה על לא מעט פיתוחים ופטנטים שאותם הפכה לנחלת הכלל, מתוך כוונה אחת חדה וברורה: להציל חיי אדם.
המשימה: לשנות את העולם. ואז לשמור עליו.
בין שאר ההמצאות ששינו את עולם הרכב פעם אחר פעם, שווה להזכיר את חגורת הבטיחות שכולנו מכירים, בעלת 3 נקודות העיגון, הקיימת כיום בכל כלי רכב מודרני. קשה להעריך את כמות האנשים שחייהם ניצלו בעזרת חגורת הבטיחות, אך מה שרבים לא יודעים, שבהתאם למסורת השבדית, המתמקדת בקיימות ואחריות לקהילה ולסביבה, גם ההמצאה הזאת הפכה לנחלת הכלל ללא כל תמורה.
תכונה נוספת המאפיינת את תפיסת העיצוב וההנדסה בשבדיה, היא האובססיה לרדת לפרטים הכי קטנים, כדי ליצור חוויה בקרב הלקוחות המשתמשים במוצר. זאת אחת הסיבות שההנדסה השוודית זוכה להערכה רבה מסביב לעולם, בזכות האיכות, האמינות והמחויבות שלה לקיימות ולשמירה על הכדור שלנו.
ואז נולד לינק אנד קו
וזה, בגדול, גם הסיפור של לינק אנד קו, מותג הרכב החדש שנולד רק ב-2016 בגטבורג שבשבדיה, וכבש בתוך זמן קצר מאוד את ליבם של עשרות אלפי נהגות ונהגים מסביב לעולם. לינק אנד קו הוא פרי עבודתם של לא פחות מ-200 מעצבים ומהנדסים שבדים, שקיבלו משימה לתכנן את הרכב של המאה ה-21, כשלצד המסורת, הטכנולוגיה והבטיחות מבית מותג האם, וולוו, הם חייבים לפתח תכונות וחוויית לקוח שיתופית, כפי שדור הנהגים כיום דורש, עם דגש על חיבוריות וטכנולוגיה.
דבר נוסף שנלקח ברצינות במהלך התכנון של לינק אנד קו 01, הוא כל נושא הקיימות, שהוכח שוב ושוב כאחד הדברים החשובים, בעיקר בקרב קהל היעד של נהגים מדור ה-Z ודור ה-Y. ואם אפשר על הדרך לפרוץ דרך גם בתחום הזה, אז למה לא? קחו לדוגמא את מושבי ה-Econyl המפנקים. איזה מישהו, ככל הנראה גאון, אמר ״למה שלא ניקח כל מיני דברים שלא עושים טוב לכדור הארץ, כמו למשל רשתות דייגים ישנות, נעביר אותם תהליך סופר חכם ומתקדם ונשתמש בהם כדי ליצור מושבים לרכב?״. גאון כבר אמרנו? כשתשבו, תבינו.
בלי אגו
אוקי, שבדים שבדים, אבל כשזה נוגע לאיכות, הם שמים את הגאווה בצד ומשתפים פעולה עם מותגים מובילים מרחבי העולם, כדי שבהפסקת הצהריים הם יוכלו לשאול אחד את השני ״אוקי, אז איך אפשר להפוך את הטוב ביותר, לטוב עוד יותר?״. את מערכת השמע למשל, הם תכננו בעזרת הצוות של Infinity מבית Harman Kardon, מחברות הסאונד המובילות בעולם, שמשתפות פעולה בעיקר עם רכבי יוקרה. ככה זה, אחרי שהם הינדסו חוויית נהיגה טכנולוגית, היה להם חשוב לשדרג אותה לחוויה של קונצרט.